Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żuczki

Środa 26.01.2022r.
Temat: Ubieranie dla aktywnych.

„Na zimę, na lato…” – zabawa dydaktyczna, ćwiczenia w klasyfikowaniu. Rodzic przygotowuje różne ubrania (lub zdjęcia, obrazki). Dziecko podaje nazwy ubrań, segreguje: przy sylwecie słońca kładzie odzież letnią, przy sylwecie śnieżynki – zimową, przy obrazku z kołami olimpijskimi – odzież sportową.

„Hurtownia z ubraniami” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje różne części odzieży dla dzieci i dorosłych, kosze (lub pudła kartonowe), kartki na zamówienia towaru, mazaki.
Pyta: Co to jest hurtownia? Dziecko udziela odpowiedzi. Rodzic proponuje zabawę w hurtownię, która będzie realizować różne zamówienia – wkładać do kosza odzież, obuwie według określonych rysunkami cech. Na początku rodzic wskazuje rodzaj zamówienia poprzez wykonanie na kartce rysunków, później swoje pomysły realizują dzieci.
Przykładowe rodzaje zamówień: gruba strzałka (lub wizerunek postaci dorosłego), słońce, kolor zielony – realizacja zamówienia: ubranie szerokie (lub dla dorosłego – wybór rodzica) na lato w kolorze zielonym; cienka strzałka (lub wizerunek postaci dziecka), śnieżynka, guzik – realizacja zamówienia: ubranie wąskie (lub dla dziecka – wybór rodzica), na zimę z guzikiem; cienka strzałka (lub wizerunek postaci dziecka), śnieżynka, sznurówka – realizacja zamówienia: buty dla dziecka, na zimę ze sznurówkami; gruba strzałka (lub wizerunek postaci dorosłego), słońce, kwiatek – realizacja zamówienia: ubranie szerokie (lub dla dorosłego – wybór rodzica) na lato, z kwiecistym wzorem; cienka strzałka (lub wizerunek postaci dziecka), słońce, koło ratunkowe, niebieski prostokąt – realizacja zamówienia: niebieskie ubranie na lato do pływania; Następnie rodzice rozdaje zdjęcia (obrazki) różnych części garderoby. Dziecko musi odszukać tylko te, których jest 6 sztuk, i położyć je przed sobą, przeliczyć.
Kolejny krok to rzucanie przez rodzica kostką do gry i wskazywanie tych części garderoby wśród obrazków, których jest tyle, ile pokazuje liczba oczek na kostce.
Dalsza część zabawy to wybieranie spośród przygotowanych przez rodzica modeli figur przestrzennych na szafę na ubrania – szafa ma spełniać jeden warunek – ma mieć 6 ścian – dzieci wybierają, liczą ściany, wskazują sześciany bez nazywania tych figur.

„Liczba 6” – praca z KP2.46. Dzieci łączą liniami cyfrę 6 z tymi kostkami domina, na których jest łącznie 6 oczek. Następnie rysują czerwoną kropkę pod szóstym dzieckiem z lewej strony, a niebieską – pod szóstym dzieckiem z prawej strony.

„Ubierz się!” – zabawa ruchowa z szalikiem. Rodzic daje dziecku szalik, który kładzie na podłodze, dodatkowo rodzic rozkłada inne szaliki na podłodze. Dziecko porusza się po pokoju, omijając rozłożone szaliki. Na sygnał i hasło rodzica: Ubierz się! – dziecko dochodzi do swojej szalika, wchodzi do jego środka i jak najszybciej przekłada go od nóg poprzez tułów i głowę, następnie znów odkłada na podłogę.

Czwartek 27.01.2022r.
Temat: Zimą dbamy o zdrowie.

„A psik! – na zdrowie!” –poznawanie różnych sposobów dbania o zdrowie. Rodzic prezentuje maskotkę, naśladuje odruch kichania, wypowiada się, jak dba o swoje zdrowie, co robi, by nie zachorować. Przekazuje maskotkę dziecku, którego zadaniem jest naśladowanie odruchu kichania i określenie, jak dba o swoje zdrowie, by nie być chorym.

„Zdrowe odżywianie” – zabawa dydaktyczna w oparciu o tekst Jana Brzechwy „Wrona i ser”. Rodzic czyta tekst, omawia go, pyta: Nad czym zastanawiały się zwierzęta? Jakie zwierzęta rozmyślały nad problemem dziur w serze? Jakie zadanie miała wrona? Jak ostatecznie zakończyło się badanie wrony? Rodzic prezentuje różne rodzaje sera (żółty, biały, pleśniowy, z mleka krowiego, owczego, koziego), dzieci podają nazwy, próbują, ustalają, który ser im bardziej smakuje i dlaczego oraz skąd się bierze ser. Analizują wyraz ser: dzieli na głoski, wyróżniają pierwszą, ostatnią i środkową głoskę. Następnie oceniają, czy w wyrazie podanym przez rodzica (np. sok, ser, sałata, seler, słonecznik, soczewica, serwatka, serdelki, sernik, sorbet, sezam, konserwa, deser, ananas, kokos, fasola, kluski, masło, truskawka, smakołyki) występuje głoska s. Dzielą te wyrazy na sylaby/głoski.

Wrona i ser Jan Brzechwa
– Niech mi każdy powie szczerze,
Skąd się wzięły dziury w serze?
Indyk odrzekł: – Ja właściwie
Sam się temu bardzo dziwię.
Kogut zapiał z galanterią:
– Kto by też brał ser na serio?
Owca stała zadumana:
– Pójdę, spytam się barana.
Koń odezwał się najprościej:
– Moja rzecz to dziury w moście!
Pies obwąchał ser dokładnie:
– Czuję kota: on tu kradnie!
Kot udając, że nie słyszy,
Miauknął: – Dziury robią myszy.
Przyleciała wreszcie wrona:
– Sprawa będzie wyjaśniona,
Próbę dziur natychmiast zrobię,
Bo mam świetne czucie w dziobie.
Bada dziury jak należy,
Każdą dziurę w serze mierzy,
Każdą zgłębia i przebiera –
A gdzie ser jest? Nie ma sera!
Indyk zsiniał, owca zbladła:
– Gwałtu! Wrona ser nam zjadła!
Na to wrona na nich z góry:
– Wam chodziło wszak o dziury.
Wprawdzie ser zużyłam cały,
Ale dziury pozostały!
Bo gdy badam, nic nie gadam,
I co trzeba zjeść, to zjadam.
Trudno. Nikt dziś nie docenia
Prawdziwego poświęcenia!
Po czym wrona, jak to ona,
Poszła sobie obrażona.

„Płaskorzeźby z mleka” – zabawa badawczo-plastyczno-techniczna; poznawanie procesu powstawania kazeiny (ścinanie białka, wytrącanie tłuszczu). Rodzic przygotowuje mocno ciepłe mleko, ocet, łyżkę, barwniki spożywcze, sitko, mniejsze pojemniki (tyle, ile kolorów barwników) oraz foremki do ciastek. Dzieci przypominają, skąd się bierze ser. Rodzic proponuje wykonanie eksperymentu polegającego na dodaniu do ciepłego mleka octu i mieszaniu aż do momentu powstania „mlecznych” grudek – sera. Dzieli dzieci na zespoły – każdy zespół przygotowuje inny kolor mleka i sera, następnie dzieci wybierają foremki do ciast i formują mleczne płaskorzeźby, pozostawiają je do wyschnięcia, sprzątają po zakończeniu pracy.

„Sport na zimę” – zabawa dydaktyczna. Rodzic prezentuje zdjęcia (obrazki) przedstawiające różne dyscypliny sportowe (wybór rodzica). Dzieci z pomocą rodzica podają nazwy dyscyplin, określają wygląd sportowców oraz wymieniają sprzęt sportowy potrzebny do uprawiania danej dziedziny. Poszukują głoski s, np.: snowboard, spacer, skoki, squash, saneczkarstwo, skeleton.

„Morsy i sauna” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Rodzic wyjaśnia, że jednym ze sposobów dbania o zdrowie zimą jest hartowanie ciała w zimnej wodzie, na śniegu lub w gorącej saunie. Proponuje zabawę ruchową. Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju, na sygnał i hasło rodzica: Morsy! – zatrzymują się i naśladują ruch nacierania ciała śniegiem (schylanie się po śnieg, pocieranie rąk, tułowia i nóg tak jak przy myciu się); na sygnał i hasło: W saunie! – zatrzymują się, siadają w siadzie skulnym, odchylają głowę lekko w tył (jak podczas opalania się).