Metody pracy
Glottodydaktyka to edukacja językowa dzieci, której celem jest przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania.
Metoda Pedagogiki Zabawy Celem Pedagogiki Zabawy jest wzbogacenie form pracy grupowej, umożliwienie rozwijania aktywności i zaangażowanie się jej członków we wspólne działania. Stawiając sobie za cel polepszenie komunikacji między nauczycielem a dzieckiem w procesie uczenia się i nauczania. Burzy mity, które naukę łączą jedynie ze żmudnym wysiłkiem, często pozbawionym jakiej przyjemności. Daje nauczycielowi większą swobodę działań a pomaga dziecku znaleźć jego własną drogę, na miarę jego możliwości i zdolności.
Metody Aktywizujące pozwalają osiągnąć różnorodne cele. Rozwijają u dzieci wiele cech osobowości- pamięć, spostrzegawczość, wyobraźnię, samodzielność,dociekliwość, wytrwałość, kreatywność, pogłębianie zainteresowań, przyswojenie bez trudu nowej wiedzy często w formie zabawy, wdrażanie własnych pomysłów, wymiana poglądów, komunikowanie się, rozwiązywanie problemów w sposób twórczy, efektywne działanie w zespole, podejmowanie działań.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Metoda ta to opracowany zestaw ćwiczeń wywodzący się z naturalnych potrzeb dzieci zaspakajanych w kontaktach z dorosłymi. Myślą przewodnią jest pozwolenie na pokonywanie barier, ułatwiając dzieciom funkcjonowanie motoryczne i dając im poczucie sprawności ruchowej.
Metoda R. LabanaPolegająca na ruchu podejmowanego zgodnie z własną inwencją, wyobraźnią i doświadczeniem. Ćwiczenia gimnastyczne przybierają formę zadań otwartych, którezapewniają duży margines swobody, możliwości samodzielnego decydowania o sobie samym i tym samym wyrażenia swej indywidualności.
Metoda Carla Orffa Głównym celem i zadaniem tej metody jest wyzwalanie i u dzieci ekspresji i rozwijania intencji twórczej. Zwłaszcza powiązanie muzyki z ruchem stanowi bardzo charakterystyczny element tej metody. Szeroko rozbudowany repertuar ćwiczeń i zabaw daje okazję do rozwijania zadatków dzieciom uzdolnionym, jak i zaniedbanym. Które mają okazję wyrównać swe braki.